Met een bulletlist word je offerte beter gelezen én begrepen. Lijstjes scheppen orde in de chaos van "informatie-overload" bij de klant.
Je maakt niet een offerte niet alleen maar aantrekkelijk voor het oog van de klant. Je neemt hem er ook mee naan de hand en leidt hem door de offertetekst. Want mensen lezen niet goed. Ze scannen de tekst. Met een bulletlist word je offerte aantrekkelijker én volgens psychologen schep je er ook orde mee in de chaos van informatie in het brein van de klant. Want blijkbaar lijden veel mensen aan informatie-overload oftewel informatiestress.
Het opsommen van gegevens helpt de klant kopen. Lees nog maar eens het artikel over toplijsten. Mensen zijn er gek op. Van Top 20 meest gelezen artikelen tot en met de Top 2000 ... Een bulletlist is ook zo'n lijst. Je offerte wordt scanbaar, begrijpbaar én korter. Bullets zijn er in alle soorten en maten.
Neem nooit meer dan vijf bullets. Meer worden er niet meer gescand. Tests met direct mailings wijzen uit dat drie bullets het beste werken; maar in je offerte is dat soms niet genoeg. Gebruik voor de bullets de ‘punten’ die erbij passen als volgt: