Artikelen

Op Google Maps kunnen meerdere bedrijven op hetzelfde adres gevonden worden als de bedrijven de juiste stappen volgen om hun informatie op Google Mijn Bedrijf (Google My Business) te registreren en te beheren.

Met de beïnvloedingsprincipes van psycholoog prof. Robert Cialdini kunt u klanten verleiden om (meer) bij u te kopen. Maar pas op dat dit verleiden geen misleiden wordt en houdt u aan de regels.

Op je website wil je graag bezoekers verleiden om iets te bestellen of contact op te nemen. Dat mag uiteraard, maar misleiden mag niet. Aan welke regels moet jij je houden als je aan consumenten verkoopt?

Kopen, bestellen en betalen wordt steeds meer online gedaan. Alle reden om de regels voor online betalingen voor u op een rij te zetten. Zowel voor de particuliere als voor de zakelijke klant.

U kunt producten verkopen via uw webshop en uw leverancier rechtstreeks aan uw klanten laten leveren. U hoeft dus zelf géén voorraad te houden en u druk te maken over de verzending. Maar opgelet… daar zijn wel regels aan verbonden.

Online handelaren (webwinkels) moeten zich houden aan bepaalde regels als ze gebruikmaken van consumentenbeoordelingen. Wat zijn die regels nou precies en kunt u zich daar aan houden?

Wat is je retourbeleid voor je webshop? Gratis retourneren of kun je er toch beter voor laten betalen? Wat is wijsheid? En wat zegt de wet hierover?

Er zijn regels voor het vermelden van contactgegevens op een webshop. Onderzoek consumentenbond: merendeel van de onderzochte webshops houdt zich hier niet aan. Wat zijn de regels en wat kun jij als consument doen?

Wat is de behoeftepiramide van Maslow en hoe pas je deze toe als ondernemer of marketeer?

Hoe heeft persoonlijke verkoop (verkoopstijlen) zich in de loop der jaren hebben ontwikkeld en wat kunnen we in de nabije toekomst verwachten?