Korting voor personeelsverenigingen

Verkoopbevordering en promotie

Verkoopacties voor personeelsverenigingen e.d.

Vooral in deze arbeidsmarkt waarin het moeilijk is om aan mensen te komen, willen werkgevers iets extra’s voor hun personeel. In de hoop dat ze loyaal blijven en niet vertrekken voor een paar euro extra in de maand. En vooral als het henzelf niets kost en het wel een voordeeltje voor hun werk­nemers op­levert. Hierin schuilt de kracht van deze verkoopactie. U laat een objectieve werkgever uw bedrijf en uw producten of diensten aan zijn werknemers aanbevelen. Dat gebeurt niet zomaar. Daar moet u wel voor doen.

Actief op zoek

U zult ondernemingen met uw idee moeten benaderen. En dat hoeft helemaal niet alleen bij bedrijven; u kunt ook de gezondheidszorg of het onderwijs benaderen. De Radboud Universiteit heeft zelfs een speciale folder met aanbiedingen van leveranciers. 

Bij grote bedrijven of instellingen zult u vaak de personeelsvereniging moeten benaderen. Bij kleinere de ondernemer, directeur of de HR-afdeling. Sommige personeelsverenigingen hebben zich zelfs georganiseerd, zoals de Federatie van West-Nederlandse Personeelsverenigingen

Van fietsen- en schoenenzaak tot vakantiereis en theaterbezoek

Er zijn allerlei verkoopacties mogelijk. Winkeliers kunnen aanbiedingen voor personeelsverenigingen bedenken, maar wat dacht u van bijvoorbeeld een praktijk voor fysiotherapie? Ook de horeca en de culturele sector bieden hun diensten aan…

Een aantal tips

  • Organiseer een speciale koopavond. Overweeg voor de personeelsvereniging eventueel een speciale koopavond. Informeer wel even bij uw gemeente hoe de openings- en sluitingstijdenwet dit regelt.
  • Besteedt er aandacht aan op uw website. Bijvoorbeeld hoe deze leverancier van elektrische scooters en fietsers dat doet.
  • Vergeet de verenigingen niet. Zo biedt een fietsenzaak leden van een aantal wielerclubs 10% korting aan. Die wielerclubs zijn verspreid over de hele regio, zodat het ook veel nieuwe klanten oplevert. Andere voorbeelden zijn: leden van het mannenkoor die korting krijgen op kostuums, leden van de motorclub die korting krijgen op landkaarten en vakantieboeken, enz.
  • Vraag legitimatie. Het doel is om méér te verkopen en niet alleen maar om korting weg te geven. U wilt dus niet dan zomaar iedereen te pas en te onpas met korting bij u komt kopen. Personeelsverenigingen hebben vaak een PV-pas waar u naar kunt vragen. Maar u kunt ook zelf pasjes ter beschikking stellen, een advertentie in het personeelsblad plaatsen (wat men moet kunnen tonen), of een kortingsbon e-mailen.