Artikelen

Wat is eigenlijk de Nederlandse Reclame Code (NRC)? Staan de regels uit die code in de wet en moet élke onderneming zich er ook aan aan houden? 

Menig onderneming heeft het zwaar. Er wordt minder reclame gemaakt en advertentiebudgetten worden omlaag bijgesteld. Wat is wijsheid? Reclame maken tijdens de Coronacrisis of juist niet? Het antwoord is niet heel makkelijk te geven. We helpen u een stukje op weg.

De kans is best groot dat je, al dan niet onbewust, duplicate content op je website hebt staan. Maakt dat überhaupt wat uit? En zo ja, wat maakt dat uit en is het te voorkomen? Romano Groenewoud, SEO specialist bij SEO-Geek, geeft antwoord.

Vergelijkende reclame maken... U wilt het wel van de daken schreeuwen: uw product/dienst is écht veel beter dan dat/die van de concurrent. Dus wilt u dat in uw reclame-uitingen ook laten zien. Mag dat zomaar?

U kunt reclame maken door (potentiële) klanten te sms-en, appen of te e-mailen en zo te wijzen op uw nieuwe producten en/of aanbiedingen. Wat mag dan wel en waarmee moet u oppassen?

U wilt meer klanten en wilt een paar scholieren folders huis-aan-huis laten verspreiden. Goed idee, maar waar let u op bij het maken en het verspreiden van zo’n folder?

Zien is kopen. En dat geldt zeker voor impulsaankopen. Hoe stimuleert u die impulsaankopen in uw winkel?

Een affiche of poster op een aanplakbord, billboard of iets dergelijks wordt gemiddeld 1,5 seconde bekeken. Erg kort om uw boodschap goed en duidelijk over te brengen. Hoe pakt u of uw reclamebureau dit goed aan?

Een lange doek met een reclameboodschap achter een vliegtuig ... Het is niet echt vernieuwend, maar het valt wel nog altijd op. Lees verder over prijzen, regels en leveranciers.

Stel, u wilt voor een aankomende handelsbeurs een promotiecampagne organiseren. Wat komt daar bij kijken om dat goed te doen? Zoe kiest u een promotiebureau.

Vorige