Gebruik de straat om reclame te maken

Event marketing

Gebruik de straat

Als er op straat iets gebeurt, blijven mensen steevast even staan uit nieuwsgierigheid. Als ze nu net voor úw zaak stil blijven staan, komt u dat natuurlijk mooi uit. Zorg er zelf voor? Als uw straat er de mogelijkheden toe biedt, u mag de doorgang natuurlijk niet belemmeren, kunt u eens een straatartiest voor uw pand laten optreden.

Een publiekstrekker trekt ook publiek naar uw zaak

Een goochelaar, een jongleur, een clown, een lookalike van een bekende Nederlander of straatmuzikanten … er is van alles mogelijk. Laat ze voor uw pand optreden en er blijft gegarandeerd een groep mensen staan. Een deel daarvan komt bij u binnen, maar u kunt dit ook stimuleren door bijvoorbeeld flyers uit te delen, bij voorkeur met een aanbieding. U creëert een positief gevoel (mensen vinden het altijd leuk om geëntertaind te worden), u valt op én u krijgt meer mensen binnen. Vraag vooraf wel even bij uw gemeente of u een vergunning nodig heeft om een straatartiest in te huren.

En als u toch op straat bent

Dan kunt u ook het nieuwste van het nieuwste inzetten: ‘sign spinning’. Dit is overgewaaid uit Amerika en is naar men zegt zeer succesvol: reclamemakers ‘spinnen’ uw reclameborden, zodat reclame maken een waar spektakel wordt en niemand nog om uw naam heen kan. Zie het maar als jongleurs die met uw reclamebord langs drukke wegen en op winkelstraten staan en het publiek de weg wijzen naar uw zaak. Als u op YouTube zoekt naar ‘sign spinning’, vindt u er meerdere voorbeelden/filmpjes

Er worden zelfs kampioenschappen voor gehouden!

Promotieteam

Zet een promotieteam in ...