Onderzoek van psycholoog Randy Garner toont aan dat je met het gebruik van Post-its je offerte een stuk persoonlijker kunt maken. Met als gevolg: meer opdrachten en orders. Hoe werkt dat dan?
De psycholoog Randy Garner van de Sam Houston State University verstuurde een brief met een vragenlijst naar drie groepen mensen:
Het kleine plakkerige briefje bleek een geweldige impact te hebben. [av_image src='https://www.klantvisie.nl/artikelen/wp-content/uploads/2017/04/Post-it-1-300x273.jpg' attachment='827' attachment_size='medium' align='right' styling='' hover='' link='' target='' caption='' font_size='' appearance='' overlay_opacity='0.4' overlay_color='#000000' overlay_text_color='#ffffff' animation='no-animation'][/av_image]
Garner was bang dat de Post-it zoveel aandacht trok waardoor het resultaat beter was. Daarom deed hij een tweede test met de volgende resultaten.
Lees het artikel over het onderzoek “Post-It® Note Persuasion: A Sticky Influence” (Journal of Consumer Psychology).
Onbewust schuldgevoel. Door de extra, persoonlijke inspanning (de speciaal persoonlijk geschreven boodschap) voelen mensen zich min of meer verplicht. Door jouw inspanning heeft men eerder de neiging voor u iets terug te doen. Beter en sneller. Uit het onderzoek bleek ook dat de mensen de vragenlijsten zorgvuldiger invulden en sneller terugstuurden. Extraatje. Toen Garner ook nog eens zijn initialen en het woord ‘bedankt’ toevoegde, stegen de responspercentages nog verder.
Jouw offerte met Post-it scoort beter dan een vergelijkbare offerte zonder Post-it van de concurrent. Een aantal tips