Slechtste slogan 2021

Publiciteit

Het bestaat echt: de slechtste sloganverkiezing. En de uitslag voor 2021 is bekend: Mijn ballen wegen 130 gram! Lees meer over Neerlands Slechtste Slogans. 


Platform Slechtste Slogans

Initiatiefnemers van deze verkiezing zijn Christine Liebrecht, universitair docent Communicatie- en Informatiewetenschappen en Tefke van Dijk, redacteur, journalist en tekstschrijver. Zij hebben hiervoor het platform Slechte Slogans in het leven geroepen. Een tienkoppige jury maakt een voorselectie en het publiek mag dan kiezen. 

Rechts onderaan op de homepage van deze website publiceren we al eerder winnaars van Slechtste Slogans. Je vindt deze onder Quotes. Daar vind je trouwens ook andere marketing-, reclame- en verkoopcitaten.

En de winnaars van 2021 zijn ...

"Mijn ballen wegen 130 gram!!"
Benny's Vleesservice

 

1. Mijn ballen wegen 130 gram!! (Benny’s Vleesservice - 1.541 - 23,1%)
2. De lekkerste! borst voeding aan huis! (Cafetaria Borst -1.321 - 19,9%)
3. I amlelo (Gemeente Almelo - 1.201 - 18,0%)
4. “elk gaatje prutsen wi-j um d’r in” (Roes Verreiker Verhuur - 652 - 9,8%)
5. Hocus Pocus GRAS Ik wou dat dat klassegras ALLEMAAL van MIJ was!!(tuincentrum Vaarderhoogt - 506  - 7,6%)
6. You maki miso happy (Happy Sushi - 365 - 5,9%)
7. Justleasen, daar wil je toch voor kiezen?! (Justlease - 336 - 5,0%)
8. Geniet van Duitse delicaflesse. (Warsteiner - 256 - 3,8%)
9. Better, best, goets… (online warenhuis Goets - 236 - 3,5%)
10. In de hoogste vers-snelling (online verswinkel Presikhaaf Connect - 232 - 3,4%)

Winnaars vorige jaren

2020 - Laat je poesje knippen voor ze begint te wippen (Dierenrechtenorganisatie Gaia - België)

2019 - Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin (vismarkt en visbar Zilte Zeemeermin)

2018 - We doen wel vrouwen maar knippen ze niet (Barbier Rogier)

2017 - Van kop tot kont, worst in de mond (Worstenbroodjes van de Millse molen De Korenbloem)

Geïnspireerd geraakt? Meer (slechte) slogans zijn te vinden op Sloganverkiezing onder maanslogans en onder archief.

Wat heb je hier nu aan?

Nou, het kan gewoon vermakelijk zijn en een glimlach op je gezicht toveren. Dat is eigenlijk al reden genoeg om dit te lezen. Het is echter óók mogelijk om eens echt na te denken over een goede slogan en waar die aan moet voldoen. Zeker als je net begint met reclame maken.

Een slechte slogan kan weliswaar voor (gratis) publiciteit zorgen, maar een goede slogan vertelt ook echt wat je te vertellen hebt.