Waar mensen werken, gebeurt iets. Daarin ligt de potentie om uw klanten letterlijk naar u toe te trekken. Een wijnhuis heeft het uiteraard makkelijk. Klanten kunnen wijn proeven, de druiven worden verbouwd op zonnige wijngaarden en worden verwerkt in vaak tot de verbeelding sprekende bodega’s. Er is dus veel te vertellen en te ervaren. Maar met enige fantasie kan ieder bedrijf een ervaring bieden.
TNT Post gaf ooit bijvoorbeeld rondleidingen waarin uitleg wordt gegeven over hoe post wordt gesorteerd en verwerkt. Yakult geeft rondleidingen in de fabriek en geeft presentaties over de “goede bacteriën” die ons lichaam nodig heeft. Deze activiteiten hebben slechts één doel: reclame en klantenbinding. Er zijn vele mogelijkheden om uw bedrijf uit de anonimiteit te halen en zo meer loyale klanten aan u te binden.
Enkele ‘ervaringen’ die u kunt bieden:
Lukt dit om wat voor reden allemaal niet, dan kunt u altijd terugvallen op … een wijnproeverij! Organiseer er een op kantoor en nodig klanten uit. Het gaat erom dat zij bij u langskomen en u en uw bedrijf leren kennen. Zo ontstaat een persoonlijke relatie, waarmee u uw voordeel doet.
Lees ook de navolgende artikelen over reclame maken door een event te organiseren: