Reclame is succesvol als deze opvalt. Dus doe eens iets onverwachts en tegendraads! Rond Sinterklaas staan alle etalages vol met pakjes en met Pasen is de paashaas overal te zien. Bij iedereen, en dus valt het niet op. Maar als uw paashaas nu eens rondhuppelt in hartje zomer?
Sinterklaas en kerst zijn feestdagen die draaien om “cadeautjes geven”. Als u korting biedt of een speciale aanbieding heeft, heeft u dus een cadeautje voor het publiek. Zo kunt u dus met gemak een Sinterklaas of Kerstman in augustus inzetten. Bij u is het immers “iedere dag Sinterklaas” (of Kerst). Een thema dat voor ieder bedrijf geschikt is. De Sinterklaas kan in uw zaak staan of voor de deur, maar het effect is natuurlijk groter als u hem rond laat lopen in uw stad of dorp. Laat pepernoten en flyers uitdelen en u valt gegarandeerd op.
Als u relatiegeschenken weggeeft, doet u dat waarschijnlijk rond Kerstmis. Aardig, maar niet opvallend. Iedereen doet het immers. Geef uw relatiegeschenk eens op 12 juni. Op 24 oktober. Of op welke dag dan ook. Doe er een kaartje bij met “We waarderen onze samenwerking iedere dag. Niet alleen rond Kerst”. Zeker weten dat u een bedanktelefoontje krijgt. En heeft u die rond Kerst wel eens gehad?
Tip. Als u Sinterklaas, de Kerstman, valentijncupido’s of de paashaas op een opvallend ander tijdstip wilt inzetten, koop dan alles wat u nodig heeft vlak na de echte feestdag. Sinterklaasspullen zijn vanaf 6 december bijvoorbeeld overal in de uitverkoop. Zo kunt u mooi uw slag slaan en uw reclame goedkoper maken.
Lees ook de navolgende artikelen over reclame maken door een event te organiseren: