Artikelen

Op 15 oktober 2008 is de Wet oneerlijke handelspraktijken (ohp) in werking getreden. In deze wet staan regels die die misleidende en agressieve verkooppraktijken tegen moeten gaan.

Verkoopacties zijn een effectieve manier om meer producten of diensten te verkopen. Bedrijven gebruiken ze om de aandacht te trekken van klanten, hen producten aan te prijzen en nieuwe klanten aan te trekken. In dit artikel bespreken we enkele verkoopactiestrategieën die bedrijven kunnen gebruiken om hun verkoop te verhogen.

Whatsapp is na e-mail en telefoon zakelijk het meest gebruikte communicatiemiddel. Het is snel en nagenoeg iedereen gebruikt het. Toch kent het ook negatieve kanten. Hoe gaat u er het beste mee om?

Een citaat (quote) zegt vaak meer dan 1.000 woorden... Een aantal marketingcitaten, verkoopcitaten en reclamecitaten op een rijtje. Ter inspiratie... 

Na een prettig gesprek vraagt de klant om een offerte. Dan wordt u gebeld dat het in orde is. Is het dan nog nodig om voor een handtekening te vragen? En hoe dan wel?

Een offerte maken wordt vaak onderschat. De prijs is namelijk het minst belangrijk! Daarom veel tips over offertes maken op KlantVisie.nl

Jarig zijn is een ideaal moment om uw klant te benaderen. Hij of zijn omgeving is dan juist op zoek naar cadeautjes. Dus een goed moment om hen daar even aan te herinneren.

Om goed te verkopen moet u de behoefte van uw klant achterhalen. Dan kunt u daarop immers inspelen. Maar ga niet te snel van start, want achter zijn behoefte kunnen nog andere redenen/behoeftes schuilgaan.

Een kapperszaak die met een stoplicht de hoeveelheid klanten stuurt. Wat kunt ú met dit idee?

Als uw klant ontevreden is over het resultaat wil hij vergoed worden. Veelal wordt het geld teruggegeven, maar sommige ondernemingen doen nóg meer om hun klanten te binden.